torsdag 16 april 2009

Ska skryta lite idag:)

Inte ofta jag gör de o det är inte min stil, men idag ska ja faktiskit göra de! Skryta om min fina underbara son!
Pratar ofta om hur underbar o fin han är, men glömmer ofta bort att skriva vad han gör,kan o lär sig som e väldigt mycke!
Vi va hemma hos fina sina o undebrar Ems i tisdags o viggo hittade emmies Super fina Foppa tofflor o han visste direkt att dom skulle på fötterna:) Det kankse e vanligt? Men jag vart STOLT! Sen tar han upp armarna när man sätter på han tröjor o hjälper till me att sätta på sig jackan...
Sen har han favvo program på tv..Playhouse Disney o det räcker me att ja börjar nynna på en av låtarna till seriern så KRYPER han me väldigt fart o sätter sig på SIN plats på mattan o börjar dansa:) Sååååå söt!!!

Sen att han är så väldigt snällt barn, han gör verkligen livet värt att leva..Klart de e jobbigt ibland att vara mamma o det tar på krafterna, Men när man hör att man har svårt me att hinna sminka sig,duscha o såna saker så blir ja bara ett stort frågetecken? Klart de finns barn som inte e nöjt el har andra behov så allt kanske tar längre tid, men annars fattar ja inte! Ja duschar VARJE dag, Sminkar mej VARJE dag, Rakar bena ja gör allt som ja gjorde innan Viggo kom..Diskar,städar.. Man fr vänja barna me att vissa saker MÅSTE man göra!
Jag kan bli så trött o besviken på mammor som gnäller på sina barn, bara för små saker..Vad glada o stolta över sina fina ist o gör din måste saker till något gemensamt... Viggo sitter hos mej o leker när ja sminkar mej.. Inget e omöjligt, det blir de man gör de till:)
Men jag tror att alla gör sitt bästa för att få vardagen att gå:)

Just nu e Viggo o jag lite dåliga, ja trodde ja hade bara pollen, men sen upptäckte ja att de va pollen o förkyld:( BUHU!!
Men det e på väg att gå över nu:)


Nästa helg ska ja UT:)
Ska fira min underbara Sara o min underbara Caooooo kommer ÄNTLIGEN hem!!!:) Så de blir en heldag me brudarna o sen blir de nog att möta upp min fine käre man på krogen, fast jag komme rju inte hänga me honom höhöhöhöh:)

Men de ska bli super...

Hehehe det e som vanligt me mej o min bestämda bloggaande, glider alltid ut på allt annat än de ja bestämt mej att skriva om:)

Nää nu ska ja pussa sönder min käre fine man:)

1 kommentar:

Sina sa...

Mmm! Duktiga killen!
jag blev helt impad när jag såg hur han kämpa med Emmies tofflor hehe;)
Och jaa, du har rätt,
allting går!
Jag har då aldrig sett Emmie som ett hinder till nåt!
Och vad det gäller sysslorna hemma så får och man KAN alltid hitta på lösningar!
Och man får prioritera!
Duscha ihop! bara kul;)
Dammsuga ihop! Bra gåträning för den lilla;)
Tvättstugan e lite jobbigare, men det går det med! Hade dock varit litelite enklare med en tvättmaskin hemma! Hoppas Micke läser detta! Mohahaaaaaa!
Och att försöka hjälpa till att vika tvätt tycker iaf emmie är en höjdare.. Hon gör små högar lite överallt i lgh=) Jajjja!
Nu blire frulle o sen lite vila!
Puss hej hörs sen lövli.