torsdag 9 april 2009

Aaa nu är det så här, Vi har börjat prata om en till liten bebbe:) Känns super skönt...
MEN problemet vi har är mina tabletter! Jag trodde man fick vara gravid på dom vilket INTE va fallet:(
jag ringde bm igår o bad om ett möte där vi ska prata om hur vi ska förhindra att ja hamnar i en spykos nästa gång o vilket hjälp o stöd vi kan få, För Sambon största skräck är att ja ska bli sjuk igen o han har då 3 att ta hand om, vilket ja aldrig skulle kräva! Jag har haft underbart stöd av mina vänner o min familj under denna period o vet att ja skulle få lika fin hjälp nästa gång, men ja vill inte vara en börda för nån..Ja har alltid klarat mej sj o det tänker ja inte ändra på.. Sen förstår ja att folk är rädda att ja bli likadan igen o att många tänker att de e verklogen så smart att skaffa en till? Men det e vårat beslut o dom som känner för att finnas där gör de dom andra ta avstånd om så e fallet..För ja okrar inte höra på när folk kommer me elaka kommentarer om hur dom tycker vi ska göra,,, Men iaf, detta blir nu en process, Först den 27e ska ja o mamma på möte o prata me bm..
Sen när ja pratade me min läkare igår så skicka han remiss till psyk där dom ska hjälpa mej me nån annan medicin..Men till allt är de vänte tider, min rättsla är att bli gravid nu o att barnet blir missbildat... AAAAA vet att vi kan skydda oss, men ja tål inge preventivmedel just! Inte heller någe ja kan rå för!

Det som e jobbigt är vänte tider, för ska ja vänta på att komma till spyk, p de kan ju ta sin lilla tid, sen ska vi kolla nån annan medicin, o trappa ner på denna, o sen se om den andra en s funkar på mej? Det vet man inte heller, så just nu känns de bara jobbigt, för de finns inte på kartan att sluta me medicin, o de tycker inte läkaren heller eller min behandlingsass på ät-enheten...

Aaa sen ska ja börja där igen under sommaren o gå en behanlig, det känns bra för dom kan hjälpa mej under grav att hålla mej i skick..

Men nu har iaf vi börjat o de får ta den tid de tar..Bara jag som HATAR att vänta!!

Jag är en sån som lätt skulle kunna lämna en kö bara för ja tycker de e jobbigt o de spelar nästan igen roll vart kön går! Ja får krupp av alla som flåsar mej i nacken el trängs..Ja e ju inte spec stor direkt 156cm lång o väger ** kg... en liten skit som gärna o ofta försvinner i folkmassor!

Ikväll blir de en grabb o Annica kväll..Ska på hockey o dricka öl:) Mamma o Jonnie ska passa prinsen:)

O just de, prinsen tog 3-4 steg igår, han ställde sig upp sj sen släppte mej o sen sa ja kom viggo. o då gick han till mej:) Men stackarn har svårt att gå här hemma..Det lutar så:)
heheheh han kommer ha träninsvärk när han börja gå sen, för han flåsar som en gris nu när han kryper runt här, det e är en rätt stor lght o han brukar sätta sig i ena hallen p ropa på mej:) Ibland får ja hämta honom heheheh:) Sötis!

Denns påsk kommer bli super bra tror ja, på lör ska vi först till mamma o äta lunch sen ska vi åka bort till ett helt underbart STORT hus vid blablabla kommer ej ihåg vart d eligger, men en bit utanför örebro. ett par kompisars föräldrar sommar hus på BARA 150 kvm o typ 6 meter upp till tak, en trappa till en sjö o bara flotta vilor runt..HELT underbart fint är de där:) alla har varsit rum..Så dit ska vi o sova över:) Super nice, de blir grilla o mys...alla har barn fast inte i samma ålder som viggo men dom äldre barna gillar viggo o leker gärna me honom:) Allt kommer bli super roligt:)

puss hej

1 kommentar:

Sina sa...

Låter som en underbar påsk hjärtat!
Haaa så myss!
Vi håller telekontakt! Pussar!