fredag 28 maj 2010

Avd 2

nu ska ja föröska skriva så mycke som går innan ebba vaknar o vill ha mat:)
Jag har fått höra att det e fler o fler som följer min blogg o det e ja jätte glad för:)
Tänkte skriva lite om min tid på avd 2 o hur allt gick till..

Som dom flesta vet så kom Ebba 30 mars..
En super bra förlossning, tog inte alls lång tid o ja hade knappt ont i början så dom tänkte först skicka hem oss för mina värkar va så svaga..
Sen me en undersökning o ja va öppen 5 cm så fick vi stanna, o grejen va att mina värkar inte va svaga men pga av en skit jobbig grav me så mycke sammandragningar så hade min livmoder arbetet så mycke så ja tyckte inte de gjorde så ont..
Efter typ 2-3 tim inne på förlossningen så valde dom att ta hål på vattnet för de skulle gå fortare..
O de gjorde de, direkt när vattnet fick hål så börja de göra överjävligt ont o ingen smärtlindring hann ja me förutom lite tens o alvedon..
Sen fick nästa undersökning så va ja öppen 7 cm o då kände ja att ja pallar inte mer, men när Bm drar ut fingrarna så valde lilla Ebba att följe me, så då vart de lite panik för ja va inte öppen tillräckligt, så bm stod o trcyke in henne igen o Jörgen tog tag i min tröja o sa me bestämd röst!
Nu jävlar lyssnar du Annica annars spricker du helt:)
Så Jörgen fick trycka på larmet 2 ggr så de vart akutlarm så in kom fler bm..
Ja vet inte om ja kanske skrivit detta förut?
Mitt minne e lite förstört, o de ska ni snart få veta varför..

Men efter typ 3-4 krystvärkar så kom Ebba...
Vi mådde super bra dom första 2 dagarna, ja grät men VEM gör inte de??
Kom hem o de gick bra..
Tills 3e dagen, på natten där..
Ebba vakna o ja skulle ta upp henna o de bara sa PANG i mej o ja ville inte röra henne!
Ja börja gråta hysteriskt o bara kände NEJ!!! Inte igen..
Men ja tog upp henne, o gav säkert mat..kommer inte ihåg!
Sen på morgonen så ringde ja till förlossningen, dom bad mej komma till kvinnokliniken o där vänta vi i 5 tim på läkare som sen sa till oss att gå till akutpsyk där vänta vi oxå i 5 tim...Fick prata me läkare som bara gav några råd sen hem..
Dagen efter samma skit!
Har tydligen skickat mess till mina systrar om att mina barn skrämmer mej:( Kommer inte ihåg!
Vet att ja låg på golvet hela hysteriskt, sen gick in o duscha o när ja kommer ut så står min ena syster me en packad väska:( O då fatta ja vad som höll på o hända!!
Föll tydligen ihop på golvet(kommer inte ihåg) Sen kom min andra syster o körde ner mej till akutpsyk, där vart ja intaget direkt o så tog de 5 min sen uppskcikad till avd 2..
Ja grät o va inte mej själv alls, vart visad mitt rum!
Kom ihåg att ja va livrädd för att vara där, hade väntat o trodde att de skulle gå runt människor o gapa o skrika..
Men så va de inte!
Men ja ville inte vara där, kände inte som om ja passa in där, ja va väl inte psykiskt sjuk tänkte ja?
Men de va o är ja... Hade fått förlossningsped igen:(
Ja o syster pratade en del innan hon åkte, gick ut o tog lite fika i dagrummet..
Såg människor gå omkring men absolut inte såna som ja trodde skulle vara inlagda..

På kvällen kom mina kontakt personer på avd o berättade att dom hade planerat ECT behnadling för mej.. För er som inte vet vad de e så är de Elbahndling..

Jahopp nu vakna Ebba.. matdags..Får fortsätta en annandag

Inga kommentarer: