tisdag 22 februari 2011

Satans galla!!

Jahopp..Har det varit bloggtorka igen!
Men det e ju aldrig lungt i mitt liv så ja orkar inte!
Aja.. hur som! Jag åkte in me ambulans förra tisdagen för magsmärtor..
Det börja me att Jörgen va här o åt mat o såg på fotboll.. Allt va lungt, förutom att ja hade ont på vänster sida, men de hade ja haft ett tag!
O dom flesta vet att ja har en väldigt jobbig mage o varit på olika kontroller för den, så ja tänkte inte så mycke mer på smärtan!
Sen åkte Jörgen hem o då vart smärtan bara värre o värre! Det börja stråla bak i skulderbladen, ja svimma av på toalettgolvet, börja spy o svetten bara rann om mej!
Min ena tanke hela tiden va att ja kommer inte klara mej, för det känndes som en hjärtinfarkt, o det enda ja kunde tänka va på barna som låg o sov o där ligger ja på golvet, kan inte röra mej! Svartaa för mina ögon flera gånger.. Tänkte, Herregud! E det SÅHÄR jag ska gå bort? På mitt golv?
Ringde till Jörgen o skrek.. Jag tror inte jag överlever detta! Lova mej att jag klarar mej.. Jag älskar dej o barna!
Fick även tag på mamma, kommer inte ihåg vad ja sa till henne!
för när dom kom hit så va ja knappt kontaktbar..
Sen kom ambulansen o vi åkte ner till akuten.. Där tog dom massa prover o fick träffa läkare!
Sen vart de smärtlindring.. Såååå skönt :)
Sen upp till ava!
Där fick ja träffa läkare på morgonen, alla som känner mej VET att ja alltid måste clowna mej :( gjorde självklart de nu me, PLUS att ja va helt hög av all smärtlindring.. Då berättar läkaren att ja har Bukspotkörtelinflamation :( Vilket INTE e så bra, o då satte ju clownen igång :( Då tittar läkaren på mej be skarp blick o säger! Annica, du kan dö av det här!!
ÖÖÖ va??? ok, kankse inte läge att skämta!
Plus att din lever inte mår så bra :(
Så då vart de fasta o bara drop! Sen vart de UL på FM.. o då hitta dom inte mycke annat än sten i min galla..
Så den ska bort om någon vecka!
Så ja låg inlagd tills i fredags.. Mår väl ff som ett urskitet päron.. Gick ner 1.5 kg på sjukhuset o går inte direkt upp nu heller, iomed att ja inte får äta någe fett!
Typ soppdiet e de som gäller, för det gör ONT av för fast föda!
Prova att äta ris o korvstroganoff igår.. HUA!!!
Så nu väntar ja på op tid!

Så så har det varit här..

puss påer

Inga kommentarer: